Το Διοικητικό Συμβούλιο κατά τη σημερινή (Παρασκευή 6 Απριλίου 2012) τακτική συνεδρίασή του και έπειτα από αναλυτική συζήτηση μεταξύ των μελών του, ενέκρινε ομόφωνα το παρακάτω ψήφισμα:

«Το ΔΣ Το ΔΣ της ΠΕΔΚΜ εκτιμά ομόφωνα ότι την εποχή αυτή στην Πατρίδα μας εξελίσσεται μία πολυμέτωπη προσπάθεια απαξίωσης και υποβάθμισης του ρόλου και της υπόστασης του θεσμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η επιχείρηση αυτή δεν μπορεί να είναι άσχετη με την απαξίωση του πολιτικού συστήματος, που έχει απλωθεί στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, θεωρούμε βάσιμο το φόβο ότι ίσως κάποια κέντρα προσπαθούν να εντάξουν και την Αυτοδιοίκηση στο νοσηρό αυτό κλίμα για τους δικούς τους λόγους.

Η υποβάθμιση και η απαξίωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μεθοδεύεται κυρίως μέσω:

1. Από τη διασπορά κατασκευασμένων ειδήσεων, ισχυρισμών και κειμένων, όπως έγινε πρόσφατα με την Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που οδηγούν τον έλληνα πολίτη στο παντελώς λανθασμένο και αβάσιμο συμπέρασμα ότι στους Δήμους επικρατεί όργιο αυθαιρεσιών, κακοδιοίκησης και σκανδάλων.
2. Της δραστικής περικοπής των πόρων της Αυτοδιοίκησης, που φτάνει στο 53% σε σχέση με το 2009. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί ασφυξία σε κάθε λειτουργία των Δήμων και θέτει σταδιακά εν αμφιβόλω ακόμη και αυτές τις βασικές υπηρεσίες που προσφέρει η Αυτοδιοίκηση στους πολίτες, κάτι που απαξιώνει την υπόστασή της χωρίς ωστόσο δική της αντικειμενική ευθύνη.
3. Από προώθηση νομοθετημάτων, στην προετοιμασία των οποίων δε συμμετέχουν τα όργανα της Αυτοδιοίκησης. Και επειδή καθίστανται προβληματικά ή ανεφάρμοστα εκθέτουν την Αυτοδιοίκηση, χωρίς ευθύνη των λειτουργών της.
ΤΟ ΔΣ της ΠΕΔΚΜ απέναντι σε αυτήν την οργανωμένη και μεθοδευμένη επιχείρηση κατασυκοφάντησης και απαξίωσης του θεσμού της Αυτοδιοίκησης αντιτάσσει όχι ισχυρισμούς αλλά συγκεκριμένα στοιχεία, αποτελέσματα και απολογισμούς. Από τα ντοκουμέντα αυτά προκύπτει αβίαστα ότι η Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση όχι μόνο δεν αποτελεί μέρος ενός προβληματικού σκηνικού αλλά αντίθετα αποτελεί για την ελληνική κοινωνία έναν αξιόπιστο πυλώνα κοινωνικής προσφοράς, οικονομικής ανάπτυξης και παροχής υπηρεσιών υψηλού επιπέδου για τη διευκόλυνση της καθημερινότητας του πολίτη.
Η ΠΕΔΚΜ επιθυμεί να καταστήσει σαφές προς τον κάθε έλληνα πολίτη και προς απάντηση κακόβουλων και συκοφαντικών ισχυρισμών, που δυστυχώς απλώνονται άκριτα από πολλά ΜΜΕ, ότι οι λειτουργοί της Αυτοδιοίκησης, στη συντριπτική πλειονότητά τους επιτελούν έργο με ιεραποστολικά χαρακτηριστικά. Οι Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι και το λοιπό πολιτικό προσωπικό της Αυτοδιοίκησης προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με σχεδόν συμβολικές αντιμισθίες, σε βάρος της προσωπικής, οικογενειακής και επαγγελματικής τους ζωής με μόνο ουσιαστικό κίνητρο την προσφορά προς την ελληνική κοινωνία.
Η Αυτοδιοίκηση καταδικάζει ανεπιφύλακτα τις ολιγάριθμες περιπτώσεις διαφθοράς, για τις οποίες ζητά τον παραδειγματικό καταλογισμό ευθυνών. Οι καταδικαστέες αυτές περιπτώσεις είναι ελάχιστες σε σχέση με το σύνολο της Αυτοδιοικητικής Οικογένειας. Άλλωστε τα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης όχι μόνο δεν κάλυψαν ποτέ αλλά αντίθετα έχουν ζητήσει την παραδειγματική τιμωρία όσων ελάχιστων επίορκων λειτουργών αποδεδειγμένα παρανόμησαν. Ήταν Υπουργοί Εσωτερικών και όχι Αυτοδιοικητικοί όσοι προχώρησαν σε νομοθετήματα με τα οποία απηλλάγησαν κάποιοι παράνομοι. Πρέπει να τονίσουμε ότι ήταν αυτά τα συλλογικά μας όργανα τα οποία ζήτησαν την θεσμοθέτηση του προληπτικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο κάθε δαπάνης όχι μόνο όλων των δήμων της χώρας αλλά και όλων των Νομικών Προσώπων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων που εποπτεύουν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και ο αριθμός των παραβάσεων, που εντοπίζονται στην πρόσφατη Έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι ελάχιστος σε σχέση με το σύνολο των Δήμων. Θα πρέπει να συνυπολογιστεί με το γεγονός ότι η έκθεση αφορά το 2009, δηλαδή χρόνο κατά τον οποίο λειτουργούσαν 1034 δήμοι και κοινότητες σε όλη τη χώρα και όχι 325, όπως σήμερα.
Παράλληλα, όποιος μελετήσει προσεκτικά την Έκθεση θα συνειδητοποιήσει ότι πολλές παραβάσεις προκύπτουν από την πολυνομία και το περιπεπλεγμένο και πολύπλοκο νομικό πλαίσιο που ισχύει, την απλούστευση και κωδικοποίηση του οποίου ζητούμε εδώ και χρόνια.
Όπως επίσης και από τη μη τήρηση διαδικασιών, η οποία όμως οφείλεται στην έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού (νομικοί, οικονομολόγοι, μηχανικοί κλπ) και όχι σε άλλους έκνομους παράγοντες.
Η καταγραφή αυτή, κατά την άποψή μας σχετίζεται άμεσα και με τη διολίσθηση σε πολλές περιπτώσεις, από την πλευρά των Επιτρόπων σε έλεγχο σκοπιμότητας και όχι νομιμότητας.
Σε κάθε περίπτωση, το περιεχόμενο και αυτής της Έκθεσης δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση συμπεράσματα και τίτλους του τύπου «Αδιαφάνεια και διαφθορά στους δήμους».
Δε θα κουραστούμε ποτέ να επαναλαμβάνουμε ότι σε σχέση με τον υπόλοιπο Δημόσιο Τομέα, ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Πατρίδα μας εμφανίζει πολύ λιγότερα και μικρότερα αρνητικά σημεία. Η προσπάθεια συκοφάντησης ή υποβάθμισης των Δήμων όλης της χώρας δεν είναι σήμερα προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας.
Το τεράστιο έργο που προσφέρει σήμερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση στον κοινωνικό, περιβαλλοντικό, αναπτυξιακό και προνοιακό τομέα δεν ακυρώνεται και δεν αμαυρώνεται.
Η συντριπτική πλειονότητα των δήμων όλης της χώρας παραμένουν ως οι φορείς εκείνοι του Δημοσίου που εξακολουθούν να προφέρουν στον έλληνα πολίτη υψηλού επιπέδου ποιοτικές υπηρεσίες, παρά το γεγονός ότι οι κάθε είδους πόροι τους είναι μειωμένοι κατά 53% σε σχέση με αυτούς που απορρόφησαν το 2009, δηλαδή λιγότεροι κατά περίπου 1,5 δισ. ευρώ ετησίως! Η Αυτοδιοίκηση σήμερα εισπράττει μόλις το 2,6% του κρατικού προϋπολογισμού, ποσοστό που είναι από τα χαμηλότερα της Ευρωπαϊκής Ένωσης!
Η αποτελεσματικότητα αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στα προγράμματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καταγράφεται υπεραπορροφητικότητα, κάτι που δεν εντοπίζεται σε κανέναν άλλον τομέα. Αυτό επιβάλει, κατά την άποψή μας, την διάθεση πρόσθετων κονδυλίων προς την Αυτοδιοίκηση κατά τη διαδικασία της ανακατανομής των αδιάθετων ποσών.
Το πολιτικό προσωπικό της Αυτοδιοίκησης αποδεικνύεται με βάση αντικειμενικά στοιχεία, ότι λειτουργεί με συνέπεια, σύνεση, χριστή διαχείριση, διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των αρμοδιοτήτων του αφού: τα χρέη από δάνεια όλων των ελληνικών δήμων αντιστοιχούν μόλις στο 0,9% του ΑΕΠ, ποσοστό που είναι το χαμηλότερο της Ευρωζώνης, χαμηλότερο και από αυτό της Γερμανίας! Σήμερα όλοι οι Δήμοι της χώρας έχουν χρέη που αντιστοιχούν μόνο στο 20% του χρέους που έχει μόνο ο ΟΣΕ!.

Για όλους αυτούς τους λόγους, το ΔΣ της ΠΕΔΚΜ αποφασίζει ομόφωνα:

1. Να διοργανώσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συμβολική κατάληψη του γραφείου του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης τη Μεγάλη Τρίτη, στη 1 το μεσημέρι.
2. Να διοργανώσει μετά το Πάσχα εκδήλωση ενημέρωσης (Συνέντευξη Τύπου) των ΜΜΕ, των φορέων και του κοινού, για να παρουσιαστούν με ξεκάθαρο τρόπο οι θέσεις και οι απόψεις της Αυτοδιοίκησης για τα όσα λέγονται και γράφονται εναντίον του θεσμού.
3. Να προτείνει στο ΔΣ της ΚΕΔΕ τη σύγκλιση εκτάκτου συνεδρίου αμέσως μετά τις εκλογές, εφόσον αυτές διενεργηθούν μέσα στο Μάιο, ή το νωρίτερο δυνατό, εφόσον προκηρυχθούν αργότερα. Στο συνέδριο αυτό όλοι οι Δήμαρχοι θα πρέπει να συντονίσουν τη δράση τους για να διεκδικήσουν τα δίκαια της Αυτοδιοίκησης και να υπερασπιστούν την υπόστασή των δήμων όλης της χώρας.
4. Εξουσιοδοτεί την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΕΔΚΜ να διερευνήσει όλες τις πιθανότητες προσφυγής στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά Δικαστήρια τόσο για τα οικονομικά ζητήματα όσο και τα θεσμικά.