Πριν καλά-καλά το καταλάβεις, το λιωμένο χιόνι στο κέντρο και στις άκρες του δρόμου, γίνεται περισσότερο και το αυτοκίνητό σου αρχίζει να κινείται ανεξέλεγχτα. Είναι η ώρα που χαίρεσαι που έχεις εμπιστευτεί το Menslounge – έχεις προετοιμάσει το αυτοκίνητό σου για το χειμώνα κι έχεις προμηθευτεί αντιολισθητικές αλυσίδες και γάντια μιας και η επαφή του δέρματος πάνω στις παγωμένες μεταλλικές επιφάνειες δεν είναι πάντα ο καλύτερος συνδυασμός. Σε λίγα λεπτά θα είσαι έτοιμος να συνεχίσεις προς τον προορισμό σου με ασφάλεια αν διαβάσεις και ακολουθήσεις κατά γράμμα τα παρακάτω βήματα.

Πριν ξεκινήσουμε, πρέπει να ασφαλίσουμε το αυτοκίνητό μας από τυχόν διερχόμενη κίνηση και να έχουμε «άπλα». Με λίγα λόγια πρέπει να έχουμε 2 με 3 μέτρα καθαρό δρόμο ή χωράφι εμπρός και πίσω και να μην είμαστε μέσα στο δρόμο ή πάνω σε στροφή. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος, τοποθετούμε το τρίγωνο αρκετά πίσω (τα αυτοκίνητα στον πάγο μπορεί να μην φρενάρουν ποτέ) για να ειδοποιήσουμε του άλλους οδηγούς. Σιγουρευόμαστε ότι έχουμε τραβήξει χειρόφρενο κι αν οι συνθήκες είναι πολύ άσχημες βάζουμε ακόμα και κάποιες πέτρες πίσω από τα ελαστικά και για να μην τσουλήσει όταν έχουμε τα χέρια μας μεταξύ ατσαλιού και 1,5 τόνου αυτοκινητιστικής μάζας.
Σε αυτό το σημείο πρέπει να διευκρινίσουμε πως υπάρχουν πολλών ειδών αλυσίδες αλλά εδώ θα αναλύσουμε τον τρόπο εφαρμογής μόνο των απλών, μεταλλικού τύπου με ανοξείδωτους κρίκους.

Για εσάς που δεν έχετε ξαναχρησιμοποιήσει αλυσίδες, να πούμε πως μέσα στο κουτί θα βρείτε δύο σετ από αυτές (μοιάζουν με μεταλλικές ανεμόσκαλες…) και δύο λαστιχένια στεφάνια με γάντζους. Το καθένα από τα τέσσερα μακριά μέρη έχουν στην άκρη τους ένα είδος μηχανισμού κλεισίματος και μεταξύ τους είναι ενωμένα με μικρότερα κομμάτια αλυσίδας. Τα μακριά τμήματα της πανέξυπνης αυτής πατέντας είναι για να πηγαίνουν το ένα από την εσωτερική και το άλλο από την εξωτερική μεριά του ελαστικού, έτσι ώστε τα κοντύτερα κομμάτια αλυσίδας που τα ενώνουν να ακουμπάνε στο πέλμα του ελαστικού και με τη βοήθεια αυτών να βρίσκουμε πρόσφυση πάνω σε παγωμένες και χιονισμένες επιφάνειες.
Τώρα που καταλάβαμε περίπου πως δουλεύει η αλυσίδα, το επόμενο βήμα είναι να γνωρίζουμε σε ποίους τροχούς έχει την κίνηση το αυτοκίνητό μας και κατά συνέπεια που θα βάλουμε τα χρησιμότατα αυτά αξεσουάρ.

Στα πισωκίνητα αυτοκίνητα, με το που σταματήσετε για να βάλετε τις αλυσίδες, οι μπροστινοί τροχοί θα σας έχουν ήδη «κάνει» την μισή δουλειά. Στο χαντάκι λοιπόν που άνοιξαν οι μπροστινοί τροχοί κάτω από το αυτοκίνητο, απλώνουμε τις δύο αλυσίδες παράλληλα μεταξύ τους, όντας σίγουροι ότι «κοιτάνε» προς τα εμπρός και με το πρώτο κοντό «αλυσιδάκι» να είναι σφηνωμένο μεταξύ ελαστικού και δαπέδου. Στο σημείο αυτό να πούμε, πως αν οι αλυσίδες που έχετε αγοράσει έχουν καρφιά ή κάποιο άλλο βοήθημα πρόσφυσης, αυτό θα πρέπει να σημαδεύει το δάπεδο και όχι το πάτωμα του αυτοκινήτου…(ναι! Πολλοί έχουν κάνει το αντίθετο στη βιασύνη τους να φύγουν από το κρύο).
Στα αυτοκίνητα με κίνηση στους εμπρός τροχούς η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια με τη μόνη διαφορά πως οι αλυσίδες θα πρέπει να τοποθετηθούν μπροστά από τους εμπρός τροχούς. Πάλι λοιπόν τοποθετούμε τις αλυσίδες παράλληλα μεταξύ τους και με το πρώτο κοντό αλυσιδάκι να ακουμπάει το εμπρός μέρος του ελαστικού και το δάπεδο.

Ένα κόλπο στα μπροσθιοκίνητα αυτοκίνητα, σε περιπτώσεις πολύ έντονης χιονόπτωσης, είναι να κάνουμε λίγο εμπρός και λίγο πίσω για μερικές φορές έτσι ώστε να δημιουργήσουμε με τις ρόδες το χαντάκι που θα ακουμπήσουμε τις αλυσίδες και έτσι να μην χρειαστεί να σκάψουμε.
Έχοντας τώρα τοποθετήσει σωστά τις αλυσίδες εμπρός και από τα δύο κινητήρια ελαστικά ξαναμπαίνουμε στο αυτοκίνητο και προχωράμε εμπρός για περίπου 60 εκατοστά ή ακριβώς μέχρι τη μέση της αλυσίδας αν έχουμε συνοδηγό να μας καθοδηγεί. Το ζητούμενο εδώ είναι να πατάει η ρόδα ακριβώς στη μέση της αλυσίδας και τα 2 μακρά μέρη της να είναι παράλληλα και το καθένα έξω από το ελαστικό, αριστερά και δεξιά. Η ευθυγράμμιση είναι πολύ σημαντική και δεν πρέπει να προχωρήσετε στο επόμενο βήμα παρά μόνον όταν σιγουρευτείτε ότι όλα είναι όπως πρέπει.

Οι πιο έμπειροι από εσάς μπορείτε να δοκιμάσετε και έναν άλλο τρόπο ο οποίος είναι πιο γρήγορος και δεν χρειάζεται πολύ χώρο για μανούβρες, Σε αντίθεση με τα πιο πάνω, αυτή τη φορά «σκεπάζουμε» το ελαστικό με την αλυσίδα έτσι ώστε να είναι πλήρως καλυμμένο και το πρώτο κάθετο αλυσιδάκι να ακουμπάει δάπεδο και βάση ελαστικού όπως και στην παραπάνω μέθοδο.
Ξεκινάμε το αυτοκίνητο και προχωράμε περίπου 60 πόντους ή μέχρι να ακούσουμε τις αλυσίδες να γλιστράνε μέσα στους θόλους προς τα εμπρός. Όταν ξαναβγούμε σιγουρευόμαστε για την ευθυγράμμιση και την σωστή θέση του ελαστικού, στη μέση της αλυσίδας, και συνεχίζουμε όπως και οι «αρχάριοι»…

Για τους φίλους με τετρακίνητα οχήματα (ναι! και εσείς δεν θα μπορέσετε να ανέβετε την παγωμένη ανηφόρα και θα ακούσετε πολλές φορές τις ατάκες «βάλε το Cayenne εκεί που ξέρεις» ή «κοίτα τον άχρηστο με το τζιπ…», μπορείτε να επιλέξετε να βάλετε τις αλυσίδες στους εμπρός τροχούς για «καλό» τιμόνι και φρένα αλλά η ουρά θα είναι πολύ ελαφριά οπότε προσοχή. Εμείς θα προτείναμε την εφαρμογή και στους τέσσερις τροχούς αλλά λόγο οικονομικής κρίσης, αλυσίδες στους πίσω τροχούς είναι η χρυσή τομή μιας και προσφέρουν τα ίδια με παραπάνω αλλά με καλύτερη σταθερότητα του πίσω μέρους.

Τα δύσκολα σχεδόν τελείωσαν και τώρα αρχίζει το διασκεδαστικό κομμάτι της εφαρμογής. Τώρα οι αλυσίδες θα πρέπει να είναι στο δάπεδο παράλληλες και εμείς πρέπει να πιάσουμε την μεριά με τις μακρύτερες άκρες και να το φέρουμε πάνω από το ελαστικό έτσι ώστε να φτάσει στην κορυφή και να μείνει εκεί. Σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε πως το κάθε μοντέλο αντιολισθητικών αλυσίδων έχει διαφορετικό μηχανισμό κλεισίματος-ασφαλίσματος αλλά οι περισσότερες ακολουθούν τη φιλοσοφία γάντζος σε κρίκο ή με αρσενικό σε θηλυκό κλιπ. Ξεκινώντας από την εσωτερική μεριά του ελαστικού ασφαλίζουμε τους κρίκους ή ότι άλλο έχει η άκρη της αλυσίδας για να δένει, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας σχετικά σφικτός «κύκλος» και μετά κάνουμε το ίδιο και από την εξωτερική μεριά. Με τις αλυσίδες έτοιμες στις θέσεις τους και τις άκρες τους ασφαλισμένες ήρθε η ώρα για τα λαστιχένια στεφάνια με τους γάντζους.

Πιάνουμε λοιπόν ένα γάντζο και τον αγκιστρώνουμε περίπου στο κέντρο της μακριάς αλυσίδας μεταξύ δύο κάθετων κομματιών της και αμέσως μετά κάνουμε το ίδιο αντιδιαμετρικά έτσι ώστε η στεφάνη να κρέμεται μόνη της. Συνεχίζουμε να γαντζώνουμε τους γάντζους με τον ίδιο τρόπο μέχρι να είναι όλοι συνδεδεμένοι και η αλυσίδα περισσότερο τεντωμένη. Να μην δώσετε μεγάλη σημασία στο αν οι γάντζοι είναι ακριβώς στο κέντρο γιατί ακόμα και να μην είναι, θα έρθουν στη σωστή θέση όταν αρχίσετε να κινείστε και η αλυσίδα θα «βρει» την ιδανική της θέση. Όταν είμαστε σίγουροι για την σωστή εφαρμογή κάνουμε το ίδιο και στο άλλο ελαστικό.

Επιστρέφουμε στο αυτοκίνητο με το χαμόγελο του νικητή μιας και βάλαμε σωστά και (ας ελπίσουμε) γρήγορα τις αλυσίδες και ξεκινάμε πολύ αργά και προσεκτικά για τον προορισμό μας έχοντας συνέχεια το νου μας για περίεργους θορύβους και τυχόν σπασίματα σε άσφαλτο χωρίς καθόλου χιόνι..
Ως επίλογο να πούμε πως δεν πρέπει να ξεχνάμε το λόγο που βάλαμε εξ αρχής τις αλυσίδες και πιο συγκεκριμένα ότι νιώθαμε ανασφαλείς και το αυτοκίνητο έκανε τα δικά του και να μην ξεθαρρεύουμε ούτε ως προς την ταχύτητα του οχήματος μας (μέχρι 50 χιλιόμετρα επιτρέπουν οι περισσότερες αλυσίδες)ούτε ως προς τις αποστάσεις από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Καλές βόλτες και μην ξεχνάτε πως όταν ο δρόμος καθαρίζει για πάνω από χιλιόμετρο οι αλυσίδες πρέπει να αφαιρούνται γιατί είναι σίγουρο πως θα σπάσουν.

Πηγή: http://www.menslounge.gr