Νέα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που οι καταναλωτές ήδη γνωρίζουν: τα προϊόντα στα ελληνικά σούπερ μάρκετ πωλούνται κατά κανόνα ακριβότερα από ότι σε άλλες χώρες της ΕΕ και οι αποκλίσεις των τιμών δεν δικαιολογούνται ουτε από τον υψηλότερο ΦΠΑ, ούτε από το κόστος μεταφοράς ή πρώτων υλών. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζεται το ενδεχόμενο ύπαρξης εναρμονισμένων πρακτικών μεταξύ επιχειρήσεων που προμηθεύουν τα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, έρευνα τιμών σε επτά χώρες της ΕΕ (Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Βουλγαρία και στην Ελλάδα) διαπιστώνει ότι σε 70 συνολικά προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, εκ των οποίων τα 50 είναι επώνυμα, οι τιμές στην Ελλάδα παραμένουν σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που όπως λένε στελέχη του υπουργείου δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.

Έτσι, στο πλαίσιο διερεύνησης των στρεβλώσεων στην αγορά που οδηγούν σε αυξημένες τιμές προϊόντων, μεικτά κλιμάκια του υπουργείου και της Επιτροπής Ανταγωνισμού διενήργησαν εφόδους στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Καταναλωτικών Αγαθών καθώς και σε επιχειρήσεις – μέλη του και διαπιστώθηκαν αποχρώσες ενδείξεις τόσο εναρμονισμένων πρακτικών όσο και κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης από επιχειρήσεις.

Τα στοιχεία που αφορούν 5 κλάδους διαβιβάστηκαν για περαιτέρω διερεύνηση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Στο στόχαστρο των ελέγχων είναι επιχειρήσεις που εμπορεύονται δημητριακά, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής υγιεινής.