Χθες παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της Οθρυος, το οποίο δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ταχύτητας στους συρμούς έως και 160 χιλιομέτρων την ώρα.
Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη δίδυμη σήραγγα μήκους επτά χιλιομέτρων (με τα cut & cover) σε κάθε κλάδο.
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.
Με την παράδοση του έργου σε σιδηροδρομική κυκλοφορία, ο χρόνος διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές επιτρέποντας την ευκολότερη διακίνηση εμπορευματικών φορτίων. Παράλληλα θα εξασφαλίσει στον ελληνικό σιδηρόδρομο οικονομικότερες μετακινήσεις, δεδομένου ότι το κόστος της ηλεκτροκίνησης εκτιμάται περίπου στο 1/5 της κίνησης με πετρέλαιο.
Για ένα «πολύ σημαντικό έργο για την ανάπτυξη της χώρας» έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος: «Ενα έργο με πολλές τεχνικές δυσκολίες λόγω του αναγλύφου ολοκληρώθηκε με τα καλύτερα αποτελέσματα εντός του χρόνου περαίωσης και μάλιστα κόστισε περίπου 3 εκατομμύρια λιγότερα απ’ ό,τι προέβλεπε ο προϋπολογισμός του» επεσήμανε, υπογραμμίζοντας τη σημαντική τεχνογνωσία που έχουν αποκτήσει πλέον οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.
«Το δυναμικό των ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών έχει πλέον φτάσει σε τέτοιο σημείο ωριμότητας, ώστε να αντιμετωπίσει και τα πιο δύσκολα έργα της πατρίδας μας αλλά και άλλων χωρών», επεσήμανε από την πλευρά του και ο πρόεδρος της κατασκευάστριας εταιρείας ΑΚΤΩΡ, Δημήτρης Κούτρας.