Ουσιαστική παρέμβαση έκανε η δρ. Αρχιτέκτων -Πολεοδόμος Αναστασία Πάπαρη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βέροιας αναφορικά με την κυκλοφοριακή μελέτη που συζητήθηκε. Η κ. Πάπαρη ανέφερε:
«Η μελέτη ακολουθεί ένα κατά βάση μαθηματικό μοντέλο, που προσομοιάζει προς τη λογική του ‘black box’, δηλαδή παίρνει ως δεδομένα από το περιβάλλον μελέτης, όσα είναι διαθέσιμα τη στιγμή της ανάλυσης, και μάλιστα με στενούς κυκλοφοριακούς όρους (μετρήσεις). Δεν υπεισέρχεται καθόλου στη δυναμική εξέλιξη της πόλης, δεν αντιμετωπίζει προβλήματα, που είναι ανοιχτά (π.χ., Διοικητήριο και θέση χωροθέτησής του, άρα επιπτώσεις στους κυκλοφοριακούς φόρτους). Η μελέτη θα μπορούσε να προχωρήσει στη δεύτερη φάση, μόνο με την προϋπόθεση ότι η πόλη θα διέθετε ένα πολεοδομικό σχέδιο εντός των χρονικών θεσμικών ορίων ισχύος του. Η Βέροια όμως έχει ένα πεπαλαιωμένο πολεοδομικό σχέδιο, το οποίο έχει υπερβεί τη δεκαετία από της εξαντλήσεως του χρόνου ισχύος του (1989 – 2004). Επομένως, η κυκλοφοριακή μελέτη μπορεί πολύ εύκολα να ανατραπεί από τυχόν αποφάσεις χωρικής ανάπτυξης στο εγγύς μέλλον.
Η κυκλοφοριακή μελέτη, όπως μάλιστα πολώνεται με τις 5 εναλλακτικές της γύρω από τις ρυθμίσεις των οδών Μητροπόλεως, Βενιζέλου και Κεντρικής, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της τη σχέση του ιστορικού εμπορικού κέντρου πόλης με τις περιοχές κατοικίας, πολύ εύκολα θα ξεπεραστεί από την ίδια την πραγματικότητα. Οι χρόνοι ανάθεσης της μελέτης Ανάπλασης και της Κυκλοφοριακής μελέτης δείχνουν ότι η δεύτερη ανατέθηκε εν πολλοίς για να καλύψει τις εξόφθαλμες αστοχίες της πρώτης. Μια επόμενη ανάθεση ενός νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Τοπικό Χωρικό Σχέδιο, Τ.Χ.Σ. με την ισχύουσα νομοθεσία), θα είχε ως αντικείμενο, μεταξύ άλλων, τη διόρθωση των σφαλμάτων και αστοχιών της κυκλοφοριακής μελέτης. Αυτή όμως η χρονική σειρά εκπόνησης των χωρικών μελετών είναι ακριβώς αντίστροφη από την ενδεδειγμένη και αποδεκτή από τις αντίστοιχες επιστήμες της πολεοδομίας και της κυκλοφοριολογίας: πρώτα το πολεοδομικό σχέδιο, μετά η κυκλοφοριακή μελέτη και κατόπιν οι μελέτες αστικής ανάπλασης. Η πρόταση είναι να σταματήσει η κυκλοφοριακή μελέτη, να εκπονηθεί πρώτα το ΓΠΣ και κατόπιν να ολοκληρωθεί η κυκλοφοριακή μελέτη.
Για τη Μητροπόλεως: Οποιαδήποτε πρόταση κυκλοφοριακής ρύθμισης οφείλει να λάβει υπόψη της τον ρωμαϊκό δρόμο. Μόνο που, σύμφωνα με την 5η Χάρτα της UNESCO, τα αρχαιολογικά ευρήματα, που εντοπίζονται στον δημόσιο χώρο των πόλεων δεν πρέπει να μετακινούνται από την αρχική τους θέση. Παραμένουν στο σημείο ανεύρεσής τους και εκεί αναδεικνύονται κατά το δυνατόν. Είναι απορίας άξιο πώς η εθνική μας νομοθεσία δεν ενσωμάτωσε στο εθνικό δίκαιο αυτή την Χάρτα της UNESCO, της οποίας τα κείμενα έχουν την ίδια ισχύ για τις χώρες όλου του κόσμου, με την ισχύ των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις χώρες-μέλη της.»

Αναστασία Μ. Πάπαρη
Δρ Αρχιτέκτων – Πολεοδόμος