Με αφορμή την επιτυχημένη συνδιοργάνωση από το ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΒΕΡΟΙΑΣ και τον ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΒΕΡΟΙΑΣ ποδηλατοπορείας από τη Βέροια μέχρι τον Αλιάκμονα (με επιστροφή) κατά τον εορτασμό της Ευρωπαϊκής Ημέρας Χωρίς Αυτοκίνητο (22/9/12), με τη στήριξη της ΚΑΠΑ του Δήμου Βέροιας, της Β΄θμιας Εκπαίδευσης και της Τροχαίας Βέροιας, συγκεντρώθηκαν 665 χειρόγραφες υπογραφές από συμπολίτες μας που ζητούν από το Δημοτικό Συμβούλιο Βέροιας να λάβει την πολιτική απόφαση για την ένταξη του ποδηλάτου στη Βέροια, σύμφωνα με κυκλοφοριακή μελέτη που ήδη έχει δημοπρατηθεί και πρόκειται να εκπονηθεί για την πόλη μας. Επίσης η αίτηση περιλαμβάνει και τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης ποδηλάτου, ξεκινώντας συμβολικά από την πλατεία Δημαρχείου.
Το αίτημα μάλιστα αυτό στηρίζεται και συνυποβάλλεται με ομόφωνη απόφαση της Δημοτικής Κοινότητας Βέροιας.
Η κυκλοφορία του ποδηλάτου στη Βέροια μπορεί να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια, με τους ειδικούς όρους και τρόπους που θα υποδείξουν και θα προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι που θα εκπονήσουν την κυκλοφοριακή μελέτη, γιατί:
• έχουμε το πλεονέκτημα στην Ελλάδα της μεγάλης περιόδου ηλιοφάνειας και ιδανικών καιρικών συνθηκών κατά το μεγαλύτερο διάστημα του χρόνου, σε αντίθεση με το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γερμανία και άλλες βόρειες χώρες της Ευρώπης, όπου οι βροχές, το τσουχτερό κρύο και ο παγετός υπερτερούν, όμως παρά ταύτα η χρήση του ποδηλάτου αποτελεί βασικό μέσο μετακίνησης στην πόλη από το μεγαλύτερο ποσοστό του υγιούς πληθυσμού.
• Υπάρχουν ήδη πεζόδρομοι τόσο στο κέντρο της Βέροιας (Κυριώτισσα-εμπορικό κέντρο), όσο και περιφερειακά (περιοχή Μπαρμπούτας) που μπορούν με ειδική σήμανση να χρησιμοποιηθούν ως βασικός άξονας κίνησης για τα ποδήλατα.
• Η μελλοντική μονοδρόμηση της Μητροπόλεως μπορεί να εξασφαλίσει ποδηλατόδρομο για την άνοδο των ποδηλάτων.
• Η ανωφέρεια στις οδούς επιτρέπει τη δημιουργία ποδηλατόδρομου μόνο από την μία πλευρά του δρόμου -της ανόδου-, αφού κατά την κάθοδο το ποδήλατο μπορεί να κυκλοφορήσει στη λωρίδα των αυτοκινήτων χωρίς πρόβλημα, με την ίδια ταχύτητα με αυτά (20 έως 40 χλμ) χωρίς προσπάθεια από τον ποδηλάτη, σε αντίθεση με τις επίπεδες πόλεις που απαιτείται η δημιουργία ποδηλατόδρομου και από τις δύο κατευθύνσεις.
• Η πληθώρα των αυτοκινήτων κυρίως στο κέντρο της πόλης καθιστά ακόμη περισσότερο επιτακτική την ανάγκη κυκλοφορίας του ποδηλάτου, γιατί όσα περισσότερα ποδήλατα κυκλοφορούν, τόσο λιγοστεύουν τα αυτοκίνητα, αφού οι περισσότεροι ποδηλάτες είναι και οδηγοί αυτοκινήτων. Για τον ίδιο λόγο μπορούν να αυξηθούν και οι ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.
• Η δυνατότητα των μαθητών να μετακινηθούν με το ποδήλατο στο σχολείο, στο φροντιστήριο, στο γήπεδο, στο γυμναστήριο και γενικά στις δραστηριότητες τους, αποδεσμεύει τους γονείς από το γνωστό «πάρεργο» του «ταξιτζή» προκειμένου να τα εξυπηρετήσουν με το αυτοκίνητο, σπαταλώντας άσκοπα χρόνο και χρήμα.
• Η κυκλοφορία ποδηλάτων σημαίνει για τους πολίτες και την πόλη λιγότερο καυσαέριο, λιγότερος θόρυβος, περισσότερη ευεξία, καλύτερη υγεία και λιγότερα περιττά κιλά.
• Σε μια χώρα που δεν παράγει, αλλά αντίθετα εισάγει αυτοκίνητα θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα η αγορά ποδηλάτων από ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες που εξάγουν ποδήλατα ακόμη και στη Γερμανία. Παράλληλα θα γλιτώσουμε πολλούς τόνους εισαγόμενης βενζίνης και πετρελαίου κάνοντας καλό στην τσέπη μας και την εθνική οικονομία.
• Ειδικά για το Δήμο της Βέροιας, ο οποίος έχει πραγματικά την «ευλογία» να περιλαμβάνει το μεγαλύτερο ποτάμι της Ελλάδας, τον Αλιάκμονα, με καταπληκτική παραποτάμια και παραλίμνια ποδηλατική διαδρομή, αλλά και το Μουσείο της Βεργίνας που αποτελεί τον 1ο σε επισκεψιμότητα χώρο Πολιτισμού στη Βόρεια Ελλάδα, η αξιοποίηση του ποδηλάτου μπορεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης αθλητικού τουρισμού, με άμεσα οικονομικά οφέλη για το σύνολο της περιοχής.

Αυτό που πρέπει σίγουρα να αλλάξει πρώτα είναι η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΜΑΣ και έπειτα θα ακολουθήσουν και οι αναγκαίες υποδομές, αρκεί «να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο».